Publicitatea, o scurtă istorie

În toate timpurile oamenii au căutat modalități de comunicare cu scopul de a informa, a prezenta produse, a lăuda calitățile unor mărfuri. În antichitate erau folosite tăblițele de lut sau gresie, inscripții pe piatră, fresce, precum și persoane care strigau diferite anunțuri. În Egiptul antic, comercianţii amplasau de-a lungul drumului public bucăţi de piatră pe care erau sculptate mesaje informative despre produsele sau serviciile lor, iar la Roma, în perioada anilor 500 î.e.n, mesajele erau pictate pe pereţi în scopul promovării jocurilor publice, afacerilor locale sau pentru a chema alegătorii la vot.

Apariția imprimeriei în secolul al XV-lea face ca pagina imprimată să devină accesibilă publicului larg și astfel apare publicitatea tipărită. Printre primele reclame larg răspândite se numără foile imprimate doar pe o față și lipite pe ziduri, prezentând publicații ale unor editori (Jean Mentel în 1469, William Caxton în 1477). În 1491, la Anvers, este folosită pentru prima dată imaginea într-un afiș publicitar. În 1525, apare în Germania prima reclamă tipărită și distribuită la nivel de masă, reclamă care promova calitățile unui medicament, iar în 1660, „London Gazette” publică în paginile sale reclama la o pastă de dinți, aceasta fiind considerată prima publicitate apărută într-un periodic.

Istoria produselor publicitare este lungă. Să o exemplificăm doar cu evoluţia reclamelor unui produs bine cunoscut: Coca Cola.

Ne străduim să fim şi noi parte a acestei istorii. Afişele, flayerele şi pliantele sunt doar o parte a muncii noastre din acest domeniu.